Yamaha 1300
Éjféli Csillag
2006. augusztus 15. 10:08
A Yamaha a 2007-es modellévben lecseréli kissé koros XVS1100 cruiserét. A legfontosabb műszaki újdonság, hogy a blokk lökettérfogata 1304 köbcentire nő. A vízhűtéses, V2-es, hengerenként négyszelepes motor három utas katalizátorával megfelel az Euro3-as követelményeknek. 5500-as fordulaton 73 lóerőt teljesít, a tisztességes 106 Nm nyomaték már 4000-es fordulaton jelentkezik. A 60 fokos V-motor kiegyensúlyozó tengelyt és üzemanyag befecskendezést kapott a kultúráltabb járás érdekében. A meghajtás ötsebességes váltón át fogazott szíjjal történik, ami garancia a gondtalan, szinte karbantartás nélküli hosszú utakra. Ehhez lesz jó társ a méretes, 18,5 literes üzemanyagtartály is.
A váz teljesen megújult. Hosszabb és alacsonyabb, nagyszilárdságú acélból készített dupla bölcsővázat kapott az XVS1300A. Ettől a motor egyenesfutása biztosabbá vált, de egyben javult a kezelhetősége is. A cruiser jó futóművet is kapott, előre egy 41 mm-es belsőcső átmérőjű teleszkópvilla párt, hátulra pedig egy állítható rugó-előfeszítésű központi rugóstagot. A kerekek öntött, hétküllős darabok és igen tetszetős a kivitelűk. A felnikre előre 130/90-16, hátra 170/70-16 méretű abroncsokat húztak. A megállásról sem feledkeztek el a tervezők, elöl dupla 298 mm-es tárcsafék-rendszer, hátul egy darab 298 mm-es tárcsafék teljesíti feladatát. A 283 kg-os száraztömegű jármű kezelését az alacsony, 715 mm-es ülésmagasság segíti. A modell XVS1300CT néven testvérmodellt is kapott. Ez hátsó utasülés-támlával, csomagtartódobozokkal és magas túraszélvédővel tud többet az A változatnál.
|